Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

24 Haziran 2009 Çarşamba

8 Haziran tarihli yazım

Birikmiş gazeteleri, dergileri temizliyordum, gözüme bir haber çarptı.

O günkü yazımda anlattığım trafik kazası vardı ya, nedenini bilmiyordum, şimdi öğrendim. Hemen anlatıyorum.

Kaza yapan aracın sürücüsü de tıpkı yolda benim sinirlendiğim araçların sürücüleri gibi sabırsızmış! O aracın sürücüsü de kendisine ayrılmış olan tek şeritte beklemekten sıkılmış, konilerle ayrılan yani girilmez olan ve aslında karşı yönden gelenlerin şeridine dalmış! Sabırsızmış, sıkılmış ve trafik kurallarını ihlal etmiş... Ve kendisi dahil 5 kişiyi öldürmüş, 5 kişiyi de fena halde yaralamış.

Bu ne Allah aşkına ya! Ben de kalkmış 'Ölülere de mi saygınız yok!' diye bizim yakadaki sabırsız ve sıkılmış olan potansiyel katillere soruyorum! Katilin katile saygısı mı? Pöh...

2 yorum:

  1. Yurt disinda ki gazetelerde genelde Türkiye haberleri ya 1 yada 2 gün sonra basiliyor, haberimiz yani bir iki gün gec oluyor. Tabii TV bakmazsaniz. Gecenlerde bir haber vardi, galiba Adana'da bir DELi!tabii ne dereceye kadar deli o ayri bir konu, karisini bilmem kac defa bicakliyor 18 defami 28 defami düsünün artik. Ve bu deli daha sonra elini kolunu salliyor ve tekrar insanlarin icine giriyor. Yeni yeni insanlari sisleyip vucütlarinda delikler acmak üzere.

    Anlamadigim olay, bu gibi tipler, bir kapali yerde gözlem altinda tutulamazmi ? Insan hayati " o bir delidir bakmayin kusuruna" dercesine bu kadar ucuzmu, degersizmi? Bir insanin hayatinin bir insan tarafindan sonlandirilmasi kadar daha adice ve serefsizce bir sey olamaz, ki bu bir deli bile olsa.
    Böyle sinir hastalarini,bir yerde toplayip, gereken tedaviyi ve egitimi veremedikce, disari salivermek ile yeni yeni davetiyeler mi cikartiyoruz aceba? Cocuklar icin, kadinlar icin,yaslilar icin? Kafalara civi cakan sinir hastasini hatirlayiniz...

    Bu konu beni cok rahatsiz etti, sizinle paylasmak istedim.
    Esen kalin.

    YanıtlaSil
  2. Rahatsız olmakta yerden göğe kadar hakkınız var. Hangi 'aklı başında' insan kayıtsız kalabilir?

    Gün geçmiyor ki anasını-babasını öldüren çocuklar, çocuklarını öldüren ana-babalar, soygun amacıyla girdiği evde ya önce ya da sonra tecavüz edip öldüren hırsızlar, alacak-verecek cinayetleri, namus! cinayetleri, ekonomik kriz cinayetleri gazetelerde yer almasın...Bir de hangi kategoride olacağına aklımın yetmedikleri var: Adamın biri damperli kamyona dolduruyor kadınları tarlada çalışmaya götürmek için. Yolda giderken bir anda damperi kaldırıveriyor! Kadınlar havada uçuşup, çer çöp gibi yola dökülüyorlar; ya ölüyorlar ya da yaralanıyorlar. Adamın savunması: 'Unutmuşum arkadaki kadınları'. Bu kadar basit, unutmuş...Tekrar soruyorum, hangi 'aklı başında' insan kayıtsız kalabilir?

    Geçen gün şöyle bir cinayet haberi vardı: otlasın diye kırlık alana salınan bir at tecavüze uğramış ve öldürülmüş! Fotoğrafta görüyoruz ki, atın sahibi kadın yerde yığılmış kalmış, küçük oğlu ise ata sarılmış ağlıyor 'ne istediler senden?' diye. O kadar dolmuşum ki katledilme haberlerinden, oturdum hüngür hüngür ağladım. Başka ne yapabilirdim ki?

    Evet, insan hayatı bu kadar ucuz, bu kadar değersiz maalesef. 'Deli'leri serbest bırakan 'deli'ler galiba bunu nüfus planlamasının bir çeşidi olarak görüyorlar.

    YanıtlaSil