Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

28 Eylül 2009 Pazartesi

Mizansen

Ben deyim 5 gün, siz deyin 3 gün önce, Niv York semalarında bir uçak.

- Aman, devletlum, az biraz sabır gösterseniz? İnişe geçtik zati.
- Olum, ben hızlı tren kullanmış adamım, paraşütle atlamayı beceremeyecek miyim? Tez kellesi vurula, derim görürsün! Höööyt!
- Haşa devletlum... Paşa gönlünüz nası emrederse...

O arada uçak zati havaalınına inmiştir.

- Tez patenlerim getirile!
- Aman, devletlum, az biraz sabır gösterseniz? Makam arabası siz devletlumu beklemekte...
- Olum, sen bilmezsin Niv York trafiini! Patenleri takarım, vıjjt, 2 saniyede ordayım. Ayaamın tozuyla görmem gerkenler var ya, aaa! Destur de!

O arada arabaya binmiştir bile.

Büyücek bir salon, kapalı bir oda kapısı. Oda kapısı kendiliğinden yavaşca açılır. Saltanat koltuğu gibi bir koltuktaki yaşlı adam eliyle gel işareti yapar.

- Aman efendim, aman efendim, en son ne zaman görüşmüştük zatıalinizle? Maaaaşallah, tü tü tüü, 19luk delikanlı gibisiniz. Afiyettesinizdir inşallah?
- Kısa kes, meges. Noldu bizim kira kontratı?
- Aman efendim, o iş biraz sarkacak gibi sanki. Toprak sahibi maraza çıkarıyo.
- Ne marazası? Sen bana 'Oldu bitti say o işi' demedin mi Davos'ta?
- Haklısınız da...
- Anlaşma neydi? Sen bana çıkışacaktın, ben de ses çıkarmayacaktım. Sen oy kazanacaktın. Mayınlı arazinin kira kontratını getirip elime verecektin! Noldu?
- Mayınlı arazimiz kalmadı, size başka ne ikram edeyim? Yanlız bir de istirhamım olacak.
- Neymiş?
- Bizde seçim dönemi yaklaşıyo ya, onu şeedecektim...
- Bu seferki pahalıya patlar sana ama.
- Olsun canım, aramızda toprağın, bankanın, limanın lafı mı olur? İlahi sen yani :)
- Sen bana sen diyemezsin, sen bana siz diyeceksin!
- Oops, pardon, yanlışlıkla ağzımdan kaçtı... O vakit şöyle yapıcaz, ben Niv York'dan memlekete dönünce, aslında buradayken de söyleyebileceklerimi konuşucam, iç politika malzemesi olucak onlar, annarsın ya! Bi tutturdunuz İran da İran, diycem. İran'ın nükleer silahlarını bırakın da İsrail'e bakın, diycem. Ama bunları Türkiye'ye varınca söölicem. Esicem, gürlicem! Kasıcam, kavurucam! Yıkıcam perdeyi, eylicem viran!
- Aman diyem, bunları yaparken, bizim mizanseni bozayım deme; o vakit gerçekten de bozuşuruz haa!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder