Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

24 Eylül 2009 Perşembe

Erdoğan'a ABD'de koruma skandalı

Sabah sabah kahvaltımı yapıyordum, gazeteleri de okuyarak. Haberi görünce ne yalan söyliyeyim çayımı püskürtmemek için epey zorlandım. Aşkım 'N'oldu ya?' deyince, başladım ona da okumaya. 'Hı evet, dün internetten okudum.' dedi.

Olayın detaylarını biliyorsunuzdur diye özetliyorum: Obama'nın da konuşma yaptığı panelde R.T.E. de konuşmacıymış. Obama'nın çıkış yapacağı yerden, tam da çıkacağı dakikalarda bizimkiler içeri girmek istemiş. Amerikan korumalarıyla Türk korumalar anlaşamayınca epey itiş kakış olmuş. Sonunda bizimkiler içeri giremedikleri gibi, R.T.E. de konuşmasını yapmaktan vazgeçmiş.

Olayın itiş kakış boyutuna gelmesinin sebebi, bizimkilerin hiç birinin İngilizce bilmemesi.

Hani geçenlerde B. Arınç (TBMM Başkanı), Deniz Baykal'a 'İngilizceden başka hangi dili bilirsin?' diye sormuştu, yanılmıyorsam bir iki cümle Kürtçe konuştuktan sonra. Acaba diyorum, Amerikalılarla Kürtçe anlaşmayı denemişler midir bizimkiler? Ne de olsa artık ikinci dilleri Kürtçe sayılır, değil mi? Ya da Arapça? Yanlış anlaşılmasın, herhangi bir dille bir derdim yok, sadece bizimkilerin konuşabildiği dil olasılıklarını sıralamaya çalışıyorum; İngilizce konuşamadıklarını, konuşamadıkları için de anlaşamadıklarını gördüğüm için. Gerçi, kendi dilleri olan Türkçe'yle bile ne dedikleri anlaşılmıyor ya, neyse.

Havalimanında, 'Vur vur inlesin, hamsi padişah dinlesin!' sloganları atılsa, 'Hamsiye hakaret edeysunuz da!' mı dense? http://www.nethaber.com/Politika/88254/BAYKALA-HAMSI-DEMISLERDI-Tayyip-Erdogan-slogancilari-uyardi

Hiç biriniz mi izlemediniz '24'ü, be hey heyettekiler? Amerikan Gizli Servisi'ndekiler ölür de, Başkan'larını en ufak bir tehlikeye açık bırakmaz!

One minute, ya! Aklıma daha ucubik bir şey geldi! İster misiniz, Türkiye'ye döndüklerinde "Amerikan Gizli Servisi'ndekiler, Obama'yı ve Demokrat Parti'yi bitirme planlarının fotokopisini, Cumhuriyetçi'lerden birinin ofisinde bulmuştur. Suç üstü yakalamak istemişlerdir. O arada bize de bir şey olmasın deyu, yani bizim canlarımızı da korumak içgüdüsüylen hareket etmek suretiylen böyle bir arbede yaşanmıştır. Muhtaç olduğumuz, damarlarımızdaki asil Kasımpaşa'lı kanı kabardığından mütevellit..." desinler...

Evet, haydi, pankartları bekliyorum, New York dönüşü: 'Dünya Başbakan görsün'. Hiç değilse bu seferkinin bir anlamı olur: hangi Başbakan'ın mahiyetindekiler, korumaları falan Amerikan Gizli Servisi tarafından itilip kakılmış? Kakılmış deyince, aklıma Yasemin Yalçın'ın 'Kakılmış' tiplemesi geldi... Şu benzetmeye ne dersiniz: 'İlyas' ABD, Türkiye 'Kakılmış'?

Evet, haydi, bekliyoruz, hep beraber canı gönülden:

"Daha da gelmem Amerika'ya!"

Buraya en yakışacak yanıt, bir Amerikan dizisinden:

"Komik olma, kuzen Larry!"

6 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yazarken çok keyif aldım, ne yalan söyliyeyim :)

    Bazı arkadaşlarım karışık olmuş gibi mesajlar yolladılar, tam 'altyazı' geçecektim ki, internet bağlantım kopmuş. Bunda da bi hayır vardır, dedim.

    Bu arada hoşgeldin memlekete :)

    YanıtlaSil
  3. Uzun zamandan beri gazeteleri internet'ten dahi okuyamiyorum, malum dükkan telasi. Olaya azicik Fransiz oldugum icin sadece yazindan olayi anlamaya calisiyorum.

    Anliyamadigim bir sey var, öyle bir ülke tasavvur edin ki, taksileri sapsari olmus " like" USA- her tarafta Starbuck'lar, Pizza Hut'ler, Mc Donald'slar mantar gibi bitmis 780.000 m2 lik bir alanda, " like" USA, sehirlerdeki Tv ve radyao kanallarindan vaz gectik artik sayilarini dahi bilemiyoruz, nerdeyse artik her köyün TV kanali var " like" USA, büyük sehirlerde konusanlarin harflerinde " r" lerde bilhassa en cok duyulan aksan " like" USA, ucuzluklar bile yerini SALE'lere birakmis "like" USA olmus.
    En önemli kisi bile kendisi USA'da... 5 yasindaki cocuk bile kizdiginda "Fuck" diyor " Like" USA.
    Simdi anlamadigim olay ise, nasil ingilizce konusamadigimiz.

    Zevk ile okudum, nice güzel yazilara...

    YanıtlaSil
  4. Valla, öyle şeyler oluyor ki, öyle şeyler duyuyoruz ki, bazen biz bile fransız kalıyoruz :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel eğlenceli bir o kadar iç acıtıcı ülkenin haline bakın vahim durum aslında traji komik kalemine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldin Gülin :))

    'Güleriz ağlanacak halimize'nin günümüz versiyonu bu olsa gerek :)

    YanıtlaSil