Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

26 Kasım 2009 Perşembe

Bizim ailede bayram kutlamaları

Bayram sabahı erkenden kalkılır. Mümkünse yeni alınan bir şey giyilir, yoksa da özenli giyinilir. Kadınlar makyajlarını yapar, erkekler traş olur. Saçlar başlar taranır, kokular sürünülür.  Ailenin en büyüğüne gidilir. Benim tarafımdan aile büyüğümüz Mesoş'umun kardeşlerinden birisi yani annemin dayısı. Onun alışkanlığı bayramın birinci günü kabristan ziyaretlerini yapmak olduğu için anneme gideriz. Aşkımın tarafında en büyük anneannesi olduğu için ona bayram ziyareti yaparız.

Benim tarafımda çok sevdiğim bir geleneği devam ettiriyoruz. Ailenin en küçüğü, en büyüğünden başlamak üzere bayram tebriki yapar; şayet seviyorsa el öper, ki ben sevmediğim için bu kısmı atlarım. Bu törende ailedeki herkes yaşı itibarıyla en az bir kişi tarafından öpülür, kucaklanır, sarılıp sarmalanır. Ailenin en küçüğünü de hepimiz, tekrar öperiz ki, o kişi şimdi Melis'ciğim oluyor :) Tabi, kuzinimiz Selin'in kızları Irmak ve Nehir de varsa iş değişiyor, en küçükler olarak onlar yerlerini alıyorlar :)))

Bu fasıl bitince likör ve şeker ikramı başlar. Yine en küçükler bu ikramları yapar. Bazı bayramlar öyle oluyor ki, en küçük olarak ben kalmış oluyorum. Ama nedense ikramları bana yaptırmıyorlar ;-)

Şimdi kuzucuğum Merve'nin babası İhsan amcamızın vişne likörü tarifini veriyorum.   


1.5 kg vişne
20 adet karanfil
5 adet kabuk tarçın
Bir su bardağı toz şeker (250 gr)
Bir küçük şişe Binboğa votka
 
Vişneler yıkanacak, sapları ayıklanacak.
Bir büyük cam kavanoza vişnelerin yarısı konulacak, karanfil, kabuk tarçın ve şeker ilave edilecek, üstüne kalan vişneler eklenecek.
Bu karışım güneşli bir yerde 20 gün bekletilecek. Ara sıra kavanoz sallanacak.
20 gün sonra votka ilave edilecek. 10 gün daha güneşde dinlendirilecek.
Bir ay sonunda süzgeçten likör süzülecek ve şişelenecek.
(Şekli bozulmamış vişneler pudding ve dondurma yayında kullanılmak üzere buzdolabında saklanılabilir.)
 
Afiyet olsun ve teşekkürler İhsan amca :)

2 yorum:

  1. Hatirlanan bayram sabahlari... Ne güzel.Isin diger tarafi ise, caktirmadan yaslanmamiz, yaslanmaya basladigimiz.

    Bizde ise babannem, kardesleri arasinda en bûyükleri oldugu icin tüm kardesler bize gelirlerdi. isin en güzel tarafi böyle bayramlari ve onun sabahlarini hatirlamak. Kimi zaman tatli bir gülümseme getiriveriyor suratimiza ama en güzeli, bayramda aldigimiz harcliklar, aman yarabbim. O muhtesem 2,5 lira harca harca bitmeyen ne tursucuda ne de leblebicide, ne de bisiklet kiralamakta.

    Daha nice güzel bayramlar, bayram sabahlari dilerim sizlere. Sizlerde gelenlere bayram harcliklarinda cômert olun;-)) TIPKI benim cocukken soguk su gibi bekledigim gibi, harcliklar verin... Tûm sevgi ve muhabbet ile dolu bir Bayram sabahi Kahvaltisi edin, bence cok önemli. Ne olursa olsun, bayram günün sabahi edilen kahvaltida, mistik bir gizem dolu sanki.Onu hissetmek lazim.

    Nice saglikli, mutlu, huzur dolu bayramlar diliyorum sana ve Celal'e...

    YanıtlaSil
  2. Geçen bayram çok eski bir arkadaşımın annesine ziyarete gitmiştik. Ve bana bayram hediyesi ne verdi biliyor musunuz?
    Sarı çiçek işlemeli beyaz bir mendil!
    Çocukluğumdan hatırlıyorum, harçlıklarla beraber ya da harçlıksız verilirdi; harçlıklı olduğunda daha çok severdim :))

    Size de çook iyi bayramlar olsun...

    YanıtlaSil