Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

29 Mayıs 2011 Pazar

Gizli tanık 'Efe'nin ifadesi İrtica Eylem Planı'nı aydınlattı

Şimdi canım vatandaş, Cumhuriyet ve Sözcü gazeteleri hariç diğerlerinin tamamına yakınının 24 Mayıs'ta gördükleri haberin başlığı yukarıdakine benzerdi. Örnek vermek gerekirse TRT'nin internet sayfasında ''Gizli tanık 'Efe'den
çarpıcı iddialar'' şeklinde. Yazının içeriği ise fasa fiso ile doluydu: gizli tanık 'Efe' kimliğinin ortaya çıkmasına aldırmadan, mahkemede nasıl da cesurca ifade vermişmiş, planları nasıl da açıklamışmış falan. Ve, ne hikmet ise sadece 'Efe'nin sadece iddialarına yer verilmişti.

Bu durumda, kafa karışıklığını önlemek ve şeffaflık adına 'Efe'nin ifadeleri ve mahkemede geçen konuşmaları, Cumhuriyet ve Sözcü gazetelerinden alıp burada yazmam farz oldu.

''İrtica ile Mücadele Eyşem Planı iddialarıyla ilgili Albay Dursun Çiçek'in yargılandığı davada dinlenen gizli tanık 'Efe'nin çelişkili ifade vermesi dikkat çekti. 

Dursun Çiçek, Erzincan Başsavcısı İlhan Cihaner ile kendisini 29 Mart 2009 yerel seçimlerinden önce birlikte gördüğünü öne süren gizli tanık Efe’ye, o sırada üzerinde hangi renk kıyafet olduğunu sordu.
İlk olarak “Yeşil” yanıtını veren Efe, Çiçek’in “Ben denizciyim” demesi üzerine “Pardon, özür dilerim, diğerleri yeşildi, sizde beyaz vardı” cevabını verdi. Bunun üzerine Dursun Çiçek, karşılık verdi: “Denizciler Ocak ayında siyah giyer.”

Gizli tanık Efe ile Dursun Çiçek arasında şu konuşma geçti:

Sanık Dursun Çiçek: Erzincan’a gittiğim iddiasıyla ki gizli tanık Munzur ve sizin beyanlarınız var, Erzincan Orduevi’nde kahvaltı da 14, 15 kişilik bir masada. Resmi elbiseli olarak, Sayın başsavcının iki veya üç kişi sağında, sırtım pencereye dönük, bunları net hatırlıyorsunuz.
Efe: Evet.
D.Ç.: Peki resmi kıyafet rengi neydi?
Efe: Ben orada sizin simanızı gayet iyi gördüm, gayet iyi gördüm.
D.Ç.: Elbisemin rengi neydi?
Efe: Üniformalıydınız.
D.Ç.: Hangi renkti?
Efe: Yeşil renkli bir elbiseniz vardı.
D.Ç.: Sayın başkanım ben denizciyim.
Efe: Pardon yeşil diyorum, pardon özür diliyorum yeşil diyorum, diğerleri yeşildi, sizde beyaz vardı. Düzeltiyorum beyaz vardı.
D.Ç.: ‘Ocak ayında beyaz giyiyoruz’, biz  Denizciler beyaz giymez ocak ayında siyah giyer.
Efe: Tam hatırlamıyorum...
D.Ç.: Çok net hatırlıyorsunuz, siyahla beyaz birbirine çok yakın renkler.


MİT’ten mahkemeye yazı
Mahkeme Başkanı Köksal Şengün, MİT’ten 13. Ağır Ceza Mahkemesi’ne gönderilen yazıyı okudu. Yazıda, “İrtica İle Mücadele Eylem Planı ile bu planın Erzincan ilinde faaliyete geçirilmesi iddiası ve ilgili yazıda belirtilen tarihlerde Dursun Çiçek’in Erzincan’a gidişi hakkında teşkilatımıza intikal etmiş herhangi bir bilgiye rastlanılmamıştır” ifadelerine yer verildi.

Avcı’nın kaseti çelişkisi
Efe, Hanefi Avcı’nın kendisine içinde üst düzey bürokratlar, bazı yerel siyasiler, askerler ve bir uyuşturucu kaçakçısının birlikte göründüğü video kaset verdiğini anlattı. Mahkeme Başkanı Köksal Şengün Efe’ye, 
“Sizin ne özelliğiniz var ki Hanefi Avcı size video verdi?” 
diye sordu.  Efe de, 
“Hangi videodan bahsediyorsunuz siz?” dedi. 
Başkan da, 
“Video gönderdi bana siz dediniz” yanıtını verdi.'' 


Aman diyeyim canım vatandaş; bak görüyorsun komediyi.


Seçime az kaldı, bir komedi de sen hazırla akepeye....  Hadi göreyim seni...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder