Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

5 Şubat 2010 Cuma

Gömülsün istenen kimin hatırası ola ki?

Sadece bana mı denk geliyor bunlar, yoksa 'algıda seçicilik' durumu mu yaşıyorum?

Aynı gün, iki farklı gazete, iki değişik haber kategorisinde çıkmış. Biri civanım delikanlıyla ilgili, öteki Kültür ve Turizm Bakanı.

"Hiç kimsenin yaşam tarzına kastımız, kısıtlamamız olamaz."
Bu sözler, civanım delikanlıya ait. Aman, ne güzel diye sevinmemiz gereksiz, çünkü zaten olması gereken bu. Nasıl ki, matematik öğretmeni, 2+2=4'ü öğrettiği için teşekkür etmiyor ve sevinmiyorsak, bunda da aynı mantık. Ama derseniz ki, uçağın tekerleri piste deyince pilotu alkışlayan bir milletiz, o zaman ben de sizi kırmaz, sevinç belirtisi göstermeye gayret edelim, derim.

Diğer habere geçiyorum.

Başlık: Günay'dan şarap kamuflajı. Haberin devamı: Zonguldak'ta Devlet Tiyatroları'nın açılışına katılan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, katıldığı kokteylde gazetecilerin görüntü aldığını fark edince elindeki kırmızı şarabı sakladı. Ertuğrul Günay, Atatürk Kültür Merkezi'nde sergilenen 'Töre' isimli tiyatro oyunu sonrası verilen kokteyle katıldı ve bardan kırmız şarap istedi. Bu sırada gazetecilerin görüntü aldığını fark eden Günay, elindeki kırmızı şarabı saklamaya çalıştı.  Günay, 'Vazgeçtim, şarap içmeyeceğim. Onun yerine su içmek istiyorum.' dedikten sonra barmenin kendisine uzattığı suyu içti.

Bakan Günay, gazetecilerden, ya da gazete sahiplerinden çekindiği için içtiği şarabı suyla değiştirmek istemiş olabilir mi, ya da 'yok canım, abartıyorlar, münferit birkaç olay olmuş olabilir' denilen mahalle baskısından?

Hani bir zamanlar bir reklam vardı, onun ilk cümlesini bu habere uyarlarsak:

- Bu, bu, nedir bu?
- Şarap kadehi
- N'apiyosun bununla?
- Yaşam tarzımı aynen devam ettiriyorum, hani öyle dendi ya
- At kadehi elinden, bin parçaya bölünsün
- Yok atmıyim, dökülmesin meyler yere
- At diyorum şu kadehi elinden, hatıralar gömülsün
- Yok gömülmesin amma, yaptığına şantaj denir, böyle aşka montaj denir, şantaj, montaj, şantaj, montaj...

Not: Yazıya ilham veren şarkılardan 'At kadehi elinden' Emel Sayın'dan, 'Şantaj-Montaj' Ceylan'dan dinlenebilir.


fotoğraf adresi: http://www.egazetehaber.com/kadeh-saklaninca-ne-oluyor-sayin-bakanim--haber,7061.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder