Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

10 Ekim 2009 Cumartesi

Tenin ne renk?

Beyaz derililer

Siyahi derililer

Sarı derililer

Kızıl derililer

Kahverengi derililer


Bence olay şöyle oldu:

Düşündü ki, ne söylese millet yiyo, ne yapsa alkış alıyo. Kimsenin gıkı çıkmıyo, daha doğrusu çıkamıyo çünkü ööle bi cezalar kesiyo, ööle bi davalar açıyo ki... Ulan, dedi kendi kendine, ben, dedi, bi de 'renk' olayına giriyim, dedi; bakalım nolcek, dedi. Bunu da yutarlarsa, valla da billa da Aziz Nesin az bile sölemiş olcek, dedi kendi kendine. Bence. Şahsi fikrim bu yönde. Bi nevi denek muamelesi yani.

"Bu ülkenin her bir vatandaşı birinci sınıf vatandaştır. Rengi ne olursa olsun, düşüncesi ne olursa olsun birinci sınıftır."

Ve R.T.E., Yıldız Teknik Üniversitesi'nin 2009-2010 Akademik Yılı Açılış Töreni'nde böylesine ayrımcılık içeren sözler söyledi.

Bir yandan da, haksız sayılmaz yani.

Bembeyaz tenlilerimiz var, 'Beyaz Türkler' deniliyor onlara. Sarı tenlilerimiz var, kısaca 'Veremli o, veremli' deniliyor. Kahverengi derili olanlarımız da var, tarlada 40 derece güneşin altında çalışmaktan, kara-kuru olmuşlar artık. Kendilerine 'Köylü' adı verilmiş.

Siyahi derililerimiz de var, çok şükür. Onlar da 'Biz Türkiye'nin zencileriyiz' diye bir grup adı bulmuşlar kendilerine.

Valla benden bu kadar. Kızıl derililerle ilgili mantıksal açıklamayı da Bakanlar Kurulu'dan bekliyoruz hep birlikte.

2 yorum:

  1. Siz, Kizilderililer ile ilgili aciklamayi halen bekliyor olmalisiniz ama bende bu siteye alistim hergün ziyaret ediyorum zevk ile okudugum yazilarinizi bekliyorum...

    Valla ben anlamam, bekliyorum...
    Cok selâmlar

    YanıtlaSil
  2. Bakanlar Kurulu açıklamasını mektup ile gönderecek herhalde; devletin üst kademelerinde mektupla haberleşme modası başladı da :))

    Şaka bir yana, konuk yazarlık yaptığım güvenilir blog'a Blog Action Day için bir yazı söz vermiştim. O yazımı okumak isterseniz, 14 Ekim yani bugünkü yazımda baglantıyı tıklayarak ulaşabilirsiniz.

    Selamlar, sevgiler :)

    YanıtlaSil