Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

16 Ekim 2009 Cuma

Beynimi size emanet ediyorum.

7 Eylül Salı günü öğleden sonraydı Necmettin Pamir'le randevumuz.

Aşkım Koşuyolu'ndan ofisinden geldi, ofisimden - Beşiktaş'tan aldı beni. Kozyatağın'daki Acıbadem Hastanesi'ne gittik. Randevumuzdan 15 dakika kadar önce gelmiştik. Daha önce bu hastaneyi hiç kullanmadığımız için beklerken kaydımı da yaptılar. Nasıl olduysa, Necmettin Pamir'in her 5 dakikada bir randevusu olduğunu gördük, ve birbirimize baktık; doğru olabilir mi gibilerden. Dedim ya 15 dakika kadar erken gelmiştik diye, Necmettin Pamir'in yardımcısı bizden önce iki farklı hastayı aldı odaya. Bu kadar kısa zamanda ancak hastaya adını sorabilirdi, en azından benim şimdiye kadar gördüğüm doktorlarda olay böyle olmuştu.

Sıra hemencecik geliverdi bize. Girdik doktorun odasına. Yazı yazıyordu, ara vermeden, başını bile kaldırıp yüzümüze bakmadan MR varsa görmek istediğini beyan etti. Verdik. MR'larımı arkasındaki ışıklı panoya dizdi, baktı. Tek kelime etmeden çıkardı panodan ve hastanın hangimiz olduğunu sordu. Ben olduğumu anlayınca, bana bakarak yapılacak bir şey olmadığını söyledi. O kadardı. Aşkımla ben, başka doktorların ameliyat olasılığından bahsettiklerini büyük bir şaşkınlıkla itiraf ettik.

'Ben bu hastaya dokunmam. Ameliyat yapabileceğini söyleyen de alenen masturbasyon yapıyordur.' dedi.

'Peki, nedir, böyle mi kalınacak?' diye ısrar edince, lütfedip biyopsi yapacağını, ne olduğuna bakacağını ama ameliyat etmeyeceğini söyledi. Biz biraz daha üsteleyince, 'Diyorum ya elimi sürmem, zaten işim başımdan aşkın, hastalarım çok...'. O kadar çok sinirlenmiştik hızla çıktık odadan. Böylece, her beş dakikada bir nasıl hasta baktığını anlamış olduk!

Diyelim ki söylediği doğruydu, ameliyat ederim diyenler kendilerini tatmin ediyorlardı. Diyelim ki onun dediğine inandım, ameliyat olmadım. Bu, bile bile ölümü beklemek değildir de nedir? Bir insan nasıl böyle teslimiyetçi bir karar verebilir? Diğer insanları bilmem ama, ben yapılabilecek herşeyi denemek isterim. Hani kanser hastaları gönüllü olarak yeni gelişmekte olan ilaçları deniyorlar ya, işte bu umut adına yapılıyor. Ben de, masturbasyon yapmak için bile olsa, ameliyat ederim diyen doktora ameliyat olurum. Arabada giderken bunun hesabını yaptım. Kısa vadede kör olma durumu, kısa veya uzun vade de... Kararımı vermiştim, kör olmayacaktım, ameliyat olacaktım! Aşkımla doktorları bir kez daha gözden geçirdik. Zaten iki doktor vardı düşünülebilecek Orhan Barlas ve Ali Çetin Sarıoğlu. Carrefour'da Boyner'e gittik, bir pijama takımı aldık.

Akşam eve gelince ilk iş cep telefonundan aradım Ali Çetin Sarıoğlu'nu. 'Beynimi size emanet ediyorum.' dedim. 'Tamam, yarın gel.' dedi. 'Yok, yarın olmaz, cuma gününü düşünmüştüm ben, hem daha hastane alışverişimi yapmadım.' dedim. Güldü. 'Tamam o zaman, perşembe yatışını yaparız, cuma da ameliyatını.' dedi. 'Anlaştık.' dedim. Telefonu kapattık.

39 yorum:

  1. huuuuhh...yaklaşık 3 saattir okuyorum..nasıl bir irade bu böyle nasıl bir güç!ne diyeceğimi bilemiyorum çok şaşırdım!böyle güçlü bir irade nutkum tutuldu..

    Rabbim'den acil şifalar diliyorum,önce Allah'a sonra özenle arayıp bulduğunuz cerraha emanetsiniz..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili allımorlu ve sevgili teecetveli,

    Her ikinizin de iyi dileklerinize çook teşekkür ederim. Anlatacak çok şeyler var, daha hikayenin başındayız :))

    YanıtlaSil
  4. pamir hocanın 10.000 e yakın amelitaytı var fakat %1 bile vukuatı yok.bir insanı karalamak bu kadar kolay değil.ayrıca iyide boyner reklamı yapıyorsunuz.yazık aşkın ve sana daha kötü günler dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Adsız yorumcu,

    16 Mart Çarşamba günkü yazım, size yanıtımdır.

    YanıtlaSil
  6. sevgilihocam ne diyorsa dogrudur 10 yıl önce beni amiliyat etti ve ben çok iyiyim ben hocamı çok seviyorum ve hayatımı ona borçluyum bence sen boyner reklamı yapıyorsun lütfen bunu boyle saygıdeyer birine yapma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hatice hn. ben de kendisine başvurdum. kabul değişik bir kişiliği var. ve çok yoğun. altında çalışan doçent bizi her konuda bilgilendirdi. ben de avm var. siz ne ameliyatı oldunuz. kendisine güvenmek istiyorum, ama ameliyattan çok korkuyorum

      Sil
  7. 'sevgilihocam ne diyorsa dogrudur' mantığınızın sonucu şöyle:

    Çok sevdiğiniz, 'ne diyorsa doğrudur' diyecek kadar savunduğunuz ve hayatınızı borçlu olduğunuz hocanız, 2004'de yani 7 yıl önce beni 'amiliyat' etmeyi gereksiz görerek ölüme terk etmiş!

    Sayıca çok ve yayılmış durumdaki tümörlerimin bir kısmı 2004 ve 2007 yıllarında Prof. Dr. Ali Çetin Sarıoğlu tarafından başarıyla ameliyat edildi ve... ŞOK ŞOK ŞOK... FLAŞ FLAŞ FLAŞ... Hala yaşıyorum!

    Yazıların tamamını okuma zahmetine katlanabilseydiniz, bilirdiniz ki, tümörlerimin hepsi temizlenmedi. Gelecek yıllarda da ameliyat olma durumum söz konusu ama, boşverin siz; anlayamazsınız. Siz sevgili hocanızın her dediğinin doğru olduğuna inanmaya devam edin, ben de hayatta olmanın keyfini çıkarayım.

    Sonra, biraz daha yaratıcı olun artık canım! Bir önceki adsız yorumcu da Boyner reklamı yaptığımı yazmıştı. İlla reklam yaptığımı yazacaksanız, hiç değilse Ali Çetin Sarıoğlu'nun reklamını yaptığımı falan yazıverin. Ne de olsa yazımda Boyner bir kez, Ali Çetin Sarıoğlu adı İKİ kez geçiyor!!! Yazının özüne de, içeriğine de daha uygun olur!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prof.Dr.Ali Çetin Sarıoğlu,Beyin cerrahisinde tekdir....Diğerleri arkadan gelirler

      Sil
    2. Sevgili Adsız,
      Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Hayatımı borçlu olduğum için ben de hocamı tek kabul ederim.

      Sil
    3. Dilek hanım merhaba, size ulaşma şansım var mıdır acaba?

      Sil
    4. Sevgili Berkay Küçükay, konu nedir? E-postanızı bırakırsanız oradan haberleşebiliriz.

      Sil
  8. 3 kasim 2010 tarihinde esim hayatini gozlerini yumdu 2 sene evvel necmettin pamir esimi ameliyat etmisti yapamadi ama bana kalirsa bu konulari yasayanlar bilir yok reklam yapiyor yok efendim hocam on numara muhabettlerini birakin Allah herkeze sifa versin hesabim olmadigi icin isimsiz cikiyor uzgunum isteyenlere mail adresimi verebilirm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb.ben de ameliyat olacağım ltf görüşebilir miyiz?hALE-OZTURK1@HOTMAIL.COM

      Sil
    2. Hale hamim merhaba yazinizi yeni gordum umarim ameliyatiniz iyi gecmistir mail attim size serkandoganturk@hotmail.com dan bana ulasabilirsiniz

      Sil
    3. 96 yılında önce sayın pamire gittim ki muayene ücreti asgari ücretti bana hemen yarın acil gel yatışını marmaraya yapacağız yoksa sonu çok kötü olur dedi biraz daha araştırınca ameliyatı ekibinin yaptığını kendisinin çok yoğun olduğu ve birazda maddi beklentilerin öne çıktığını gördük bir vesile ile cerrahpaşada görevli olan ali çetin sarıoğlu hocaya ulaştık para vs hiç konuşmadı onu bırakın zaten az çok hazırlığımız vardı biz o zaman gördük insan bilimde tıpta ne kadar büyük mütevazilıkte o kadar ince naif olunabılecegını ona her zaman minnettarız büyük insan büyük hoca keşke senin gibi onlarcası olsa bu yazdıklarım kesinlıkle doğrudur zaten tanıyanlar katılırlar

      Sil
    4. 96 yılında önce sayın pamire gittim ki muayene ücreti asgari ücretti bana hemen yarın acil gel yatışını marmaraya yapacağız yoksa sonu çok kötü olur dedi biraz daha araştırınca ameliyatı ekibinin yaptığını kendisinin çok yoğun olduğu ve birazda maddi beklentilerin öne çıktığını gördük bir vesile ile cerrahpaşada görevli olan ali çetin sarıoğlu hocaya ulaştık para vs hiç konuşmadı onu bırakın zaten az çok hazırlığımız vardı biz o zaman gördük insan bilimde tıpta ne kadar büyük mütevazilıkte o kadar ince naif olunabılecegını ona her zaman minnettarız büyük insan büyük hoca keşke senin gibi onlarcası olsa bu yazdıklarım kesinlıkle doğrudur zaten tanıyanlar katılırlar

      Sil
  9. Sevgili Adsız,

    Başınız sağ olsun. Eşinizin mekanı Cennet olsun; Allah, sizlere sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Burhan Terzi,
    İçten yorumunuz için teşekkür ederim. Yaşadıklarınızın hiç kolay olmadığını tahmin ediyor ve kendimden biliyorum. Çok geçmiş olsun, acil şifa dileklerimle.

    YanıtlaSil
  11. Sevgili blog yazarı umarım sağlık sıkıntınız geçmiştir, ameliyattan sonra probem çözülmüş ve sağlığınıza kavuşmuşsunuzdur.
    Necmettin Pamir beyi aratarak blogunuza geldim. Eşimde beyin tümörü olması sebebiyle birçok doktor dolaştık. Bu noktada söyleceğim en önemli cümle Allah profesörlerin eline düşürmesin de eksik de etmesin. Başka bir profesörü tercih ederek yolumuza devam ettik ancak Necmettin Pamir ile ilgili birkaç şey yazmak istiyorum.
    Necmettin Pamir’in tıbbi başarıları, ameliyat başarı oranları vs bilgi sahibi değilim. İnternette gördüğüm kadarıyla dünyada türkiyede de alanında otoriter bir isim olduğudur. Ancak ne olursa olsun bence profesörler psikoloji eğitimi almalılar. Karşılarına insanlar bir umut ve iyi bir şeyler duymak tedavi olmak için geliyorlar. Necmettin Pamir hoca eşimi azarlayarak ve hasta psikolojisinden anlamayan bir tavırla laflarıyla döverek bizi gönderdi. İnternette bazı yorumlarda hoca çok tatlı şirin nasıl kızdırıyorlar falan yazmışlar.
    Belki bizim hastalığımız gibi veya çok daha kötüleri veya iyileri günde 50 kişi karşılarına geliyordur. Ama sonuç olarak bu karşılarındakinin de bir insan olduğu gerçeğini değiştirmez. Allah profesörlere bir yetenek vermiş ve insanlara şifa dağıtıyorlar. Ama bu kibirli olmanın bir gerekçesi olamaz. Necmettin pamir yanında asistanın ağzından da bir hastanın arkasından randevu verdiğimize şükretmiyor da sızlanıyor gibi bir şey dedi. Tabi orada önceliğiniz farklı olduğundan kimseyle tartışmaya girmek istenmiyor ve onlar da bu durumdan dolayı bu şekilde davranıyorlar. Sanki para almadan hasta bakmaya lütfediyorlarmış gibi bir tavır içerisindeler. Gerçekten içler acısı bir durum Allah tüm hastaların yardımcısı olsun.
    Bu arada siyasi içerikli yazılarınızı da gördüm. O konuda da bir yorum yazmak isterim. AKP yöneticileri çalıyordur, çırpıyordur, diktatördür, dini kullanıyordur vs vs. Yanlıştır kabul edilemez. Ancak CHP yöneticilerini birebir tanıyor musunuz? Onların da bunu yapmayacağına emin misiniz? Misal Kemal Kılıçdaroğlu’nun SGK müdürü olduğu dönemde yaptıklarını biliyor musunuz? Çünkü maalesef Türkiye’de siyaset yapısı gereği rant, yakınını veya yukarıdan söylenileni kayırma ve faydalanma durumlarını içeriyor. Günümüzde maalesef Atatürkçülük, AKP karşıtlığı yaparken, AKP nin kullandığı din olarak İslamiyet karşıtlığı da aynı cephede yapılıyor. Ancak dinimiz devlet yönetimi konusunda çok hassastır. Ve devlet yöneticilerinin halk sayesinde geldikleri mevkiden hiçbir şekilde kişisel çıkarlarına fayda sağlamaları kabul edilemez. Ve cennette yer bulmak zordur. Cennete girecek kişiler de emin olun bu özelliklerde olamaz. Bu sebeple siz bilemediğimiz cehennem azabını, siyasi bir sebeple cennete tercih etmeyin. Herkes kendi günahından sorumludur.
    Siz de bir şekilde Allah’tan şifa bulmuşsunuz. Allah’a şükredin. Dini görüşünüz farklı olabilir veya hiç olmayabilir, çok inançlı ve ibadet eden biri de olabilirsiniz. Ama iç yüzünü bilemeyeceğimiz siyasi hesaplarla ve siyasi görüşlerle dinle ilgili konularda yorum yazma yanlışından dönmenizi temenni ederim.
    Ve ülkemiz siyasi parti çıkarlarına düşülemeyecek şekilde küresel bir tehdit altındadır. Bu sebeple durumu Tayyip Erdoğan’dan çıkartıp milli şuur ile davranılmalıdır. Siyasi ve maddi çıkarlarla hatalar yapılsa da Türkiye’nin içinde bulunduğu durumda ülkeyi yönetecek ve uluslararası alanda duruş sergileyecek siyasi bir lider gösteremezsiniz. Tayyip Erdoğan 10 seneye olmasa 20 seneye ölecek veya görevden gidecek. İnşaAllah aynı duruşa sahip ancak aynı hataları yapmayacak bir lider ülkenin başına gelir. Ancak Tayyip Erdoğan veya AKP bitince ülke çok güzel bir hale dönecekmiş gibi düşünmek çok büyük bir yanlış olur.
    Ne olursa olsun, bu dünyadan göçüp gidicez, Müslüman doğmanın ve Müslüman bir ülkede yaşamanın, günümüzde layıkıyla yaşanamaz ve temsil edilemez hale gelse de İslamiyet dinimizin kıymetini bilelim.
    Herkese Allah’tan şifalar diliyorum. Allah milletimizin ve ülkemizin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bos bos yazi yazmak ne kolay

      Sil
    2. aynen 6 kelimeyle ne demek istediğini bile anlatmaktan aciz olmak çok daha zor :)

      Sil
  12. Merhaba sevgili Ahmet Atasever, nazik dilekleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Umarım eşiniz sağlığına kavuşmuştur. "Beynine Bir Kez Hava Değmeye Görsün" isimli bir kitap var, onu tavsiye ederim. Beyin ameliyatı geçiren kişilerin öykülerinden oluşuyor. Kah gülüyorsunuz, kah ağlıyorsunuz, hatta gülerken ağlıyorsunuz ama mutlaka kendinizden bir şeyler buluyorsunuz. Bu kitabın yazarının söylediği şey çok doğru (tecrübeyle sabit): Kafa tası açılıp da hiçbir operasyon yapılmadan kapatılsa dahi ama az ama çok bir hasar mutlaka bırakıyor. Ben de, dediğiniz gibi, herkese - ülkemiz de dahil - acil şifalar diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Bu yazı için teşekkürler. Ne dediğini kesinlikle kabul ediyorum. Son zamanlarda bu konudan arkadaşlarımla konuşuyorum.

    YanıtlaSil
  14. Sevgili beyin cerrahı ankara, yorumunuz için teşekkür ederim, kolaylıklar ve başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Mrb.Bende birçok doktora muayene oldum beyninde tümör vardı ve tamamen temizlenmeyecek yerdeydi.Fakat hangi doktora gittiysem necmettin pamir hocayı tavsiye etti ve 15 gün içinde ameliyatın gerçekleşti ama hicbir şekilde para lafı dahi geçmedi hala kendisine kontrole gidiyorum mr ücreti yüksek ama asistanı her konuda yardımcı oluyor doktoruna ücret bile odemiyorum asistan beni bilgilendiriyor sadece Pamir hocanın burada olduğu zamanlarda görüşüyorum ben 2005 yılında ameliyat oldum ve çok iyiyim Allah herkese acil şifalar versin.

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Deniz yıldızı, çok çok geçmiş olsun. Umarım bir daha bunları yaşamak zorunda kalmazsınız. Dediğiniz gibi, ben de herkese acil şifalar diliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba 4 sene evvel hale hanım ameliyat olacağını yazmıştı mailden ulaşmaya çalıştım fakat geri dönüş olmadı yazımı görürse geri dönüşü bekliyorum.

    Teşekkürler
    Serkan

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Joy Smith, yorumuz için çok teşekkür ederim. Paylaştığınız bağlantıyı inceledim, faydalanılacak bir kaynak önerdiğiniz için ayrıca teşekkürler.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Post sağlama kavramını anlama! Bir kişiye değer veriyoruz. Çok daha fazla soru yöneltmek için çok daha fazla gitmek istiyorum
    en iyi beyin cerrahi

    YanıtlaSil
  20. Burada iyi puanlar yarattın. İnternette herhangi bir sorun olup olmadığına baktım ve çoğu bireyin blogunuza olduğu kadar gittiğini keşfettim. en iyi beyin ameliyati

    YanıtlaSil
  21. Merhaba blog sahibi lütfen bana acil ulaşır mısınız rica ediyorum email adresim buse.3344@hotmail.com

    YanıtlaSil
  22. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  23. merhaba ve öncelikle geçmiş olsun. şu an hastasına ve yakınlarına insan gibi davranan, takip edip bilgi veren, beyin tümörlerine multidisipliner yaklaşımla tedavi sunabilen, sekel ve rezidüel tümör dokusu bırakmamaya odaklanmış, biyopsi düzeyinde girişim yapmayı hastaya ve yakınlarına marifet gösterip yaptığı biyopsi işlemini beyin tümörü gross total rezeksiyon ameliyatı olarak sunup hasta ve yakınlarının, insanların sağlığını, onca parasını umudunu yıllarını sağlığını geleceğini emen tiplemeler dışında kalan güvenli isimler ne durumdadır, kimlerdir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Anonim,


      Bloguma giriş yapmama rağmen nedense yoruma yanıt yazdırmıyor! O nedenle zorunlu olarak bu yolu kullanıyorum, yanıtsız bırakmak istemedim yorumunuzu.


      Çok teşekkür ederim. Söylediklerinizde çok haklısınız. Yazı tarihinden bu güne neler neler oldu! Gidenleri de düşünürsek… ithal edilenlerle(!) kendi ana dilimizde bile anlaşamadığımız günler yaşıyoruz. Size ancak kendi doktorlarımın iletişim bilgilerini verebilirim isterseniz.

      Sevgilerimle.


      Sil
  24. 10 yaşından beri geçen 10 yıl boyunca defalarca ameliyat edilen defalarca kemoterapi radyoterapi alan evlat için doktor iletişim bilgilerini verebilirseniz sevinirim
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok geçmiş olsun…
      Ameliyatlarımı yapan doktorlarım:
      Amerikan Hastanesi’nden (tlf 444 3 777) Prof. Dr. Ali Çetin Sarıoğlu ile artık Amerikan Tıp Merkezi’nde (Bağdat Cad., tlf 0216 468 2 555) çalışan Prof. Dr. Hakan Bozkuş. A. Ç. Sarıoğlu da haftada bir gün Amerikan Tıp Merkezi’nde hasta bakıyor.
      Bir de, son 5 yıldır nispeten küçük tümörler kaldığı için Gamma-Knife tedavisi görmeye devam ediyorum. A. Ç. Sarıoğlu’nun yönlendirmesiyle Koç Üniversitesi Hastanesi’nden (tlf 0850 250 8 250) Prof. Dr. Selçuk Peker.

      Tüm kalbimle yanınızdayım.

      Sil
  25. Ben de size tüm kalbimle iyilikler diliyorum. Paylaşım ve ilginiz için teşekkür ediyorum.
    Saygılarımla,

    YanıtlaSil