Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

8 Aralık 2010 Çarşamba

Sağlık Bakanlığı'ndan yerli vikiliks

Spastisite tedavim için BOTOX kullanıyorum. Kozmetikte kullanılandan. Mesela, 'kaz ayağı' denilen göz kenarındaki kırışıklıklar için kıl gibi incecik iğnenin ucunda bir minicik damla kullanılırken, benim sağ ayak bileğim için 3 tüp kullanılıyor.

Her ne kadar arkadaşlarım her BOTOX'tan sonra 'gençleştiğimi' söyleseler de, yemin ediyorum yok öyle bir şey  ;-)  Bu aralar BOTOX zamanım geldi. Sadece uygulanan aralıklar hesabından değil, kasılmalarım artmasından biliyorum. 

SGK, elektronik ortamda ilaç raporu uygulamasına geçmiş. Dün öğreniyoruz ki, BOTOX

raporumun çıkması için 2 hafta-20 gün geçebilirmiş. 
Sebep? 
Hastanelerin elektronik rapor sistemleri (Medula-Reçete provizyon Sistemi) kapatılmış.
Sebep?
Bilinmiyor!

Gugıldan baktım, neymiş sorun diye. Ekim'de işletmeye alınan bu sistem 3 günde çökmüş! SGK sistemin çalışmamasının nedeninin, Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü'ne bağlı İlaç Takip Sistemleri'nden (İTS) kaynaklandığını belirtmiş! İTS ise bunu kabul etmemiş! Sisteme geçiş 30 Ekim'e kadar ertelenmiş! Al sana, yerli Vikiliks!

Gazetecisinden, eczacısına, milletvekilinden doktoruna, en önemlisi milletin kendisine kadar herkes diyor ki, 'Hastaya, bugün git yarın gel, diyemezsin.' Haklılar. Allah korusun (her işimizi Allaha havale eden yöneticilerimiz için), mesela bizzat Sağlık Bakanı'na acilen raporlu bir ilaç gerekse, ne olacak? Tabii bu yanlış bir örnek oldu, neticede ne olacağını herkes adı gibi biliyor. Başka bir örnek seçeyim, 10-15 gün değil, 3-5 gün bile (raporla yazılan) ilacını almazsa ölecek olan bir vatandaşa ne olacak? Ek bir bilgi de vereyim: ilacınızı raporla alıyorsanız, sistem yeni ilacınızı, elinizdeki son ilacınız bittiğinde almanıza izin veriyor. Ha, parama geçer sözüm deyip, rapor filan beklemeden de alırsınız, o ayrı. Bu lüks, bu ülkede kaç kişide var, ona bakmak lazım.

Aralık ayı olmuş, sistem hala çalışmıyorsa, ortada bir sorun var demektir. Hükümetlerin görevi, bildiğim kadarıyla, vatandaşa sorun üretmek değil, sorunlara çare bulmak. Ama ben kimim ki, aklımla, mantığımla, bugüne kadarki bilgilerimle 'YÜRÜTME' organını sorguluyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder