Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

29 Mart 2012 Perşembe

Türkiye vizyonu: Başbakana göre, teröriste göre...

Civanım delikanlı savcıların MİT'i sorgulamasına izin vermedi.


Savcılar tarafından sorguya çağırılmış olan MİT görevlilerinin aslanlar gibi gidip ifade vermeleri gerekir(di). Normali bu(ydu). Ne zaman ki akepenin ileri demokrasisi yavaş ama emin adımlarla geldi memlekete, normaller anormal gelmeye başladı 'birilerine'... Askerler ifadeye çağırıldığında 'Normalleşiyoruz, sivilleşiyoruz' çığlıkları atanları, 'Yetmez ama evet'çileri, MİT'e dokunulmazlık yasasının ışık hızından da hızlı çıkarılması esnasında sahnelerde göremedik nedense. Neyse. 


Bu MİT'e dokunulmazlık yasası Oslo görüşmelerinin ses kaydının internete düşmesiyle
başladıysa oradan devam etmekte fayda var. Çünkü ondan öncesinde 'dur ya şurdan MİT'e bi dokunulmazlık verelim' diye bir dert yoktu kimsede. Demek ki bu görüşmelerde bir şeyler var diyerek tekrar okudum konuşmaları. Aklıma takılan çoook nokta var da, birisi beni bitirdi. Doluya koydum olmadı, boşa aldım yine olmadı. 


Hakan Fidan Oslo'da, İmralı'daki terörist başı ile gerçekleştirdiği görüşmeleri (kim bilir kaç kez?) civanım delikanlıya aktarmasını şöyle anlatıyor:


''...('sayın Öcalan'ın) bölgeye yönelik vizyonunun, ülkeye yönelik vizyonunun yüzde 90 - 95 oranında kendi çizdiği vizyonla nasıl örtüştüğünü de anlattım...''  


Birine Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Başbakanı diyoruz, bütün Türkiye'nin yönetiminden sorumlu siyasetçidir, ilkeli liderdir diyoruz, saygıda kusur etmiyoruz; daha büyük uçak diyor, alıyoruz; ameliyat olması gerekiyor, sağlığı için Tam Gün yasasını yok sayıyoruz; dindar-kindar gençlik yetiştireceğini söylüyor, gıkımızı çıkarmıyoruz vs... Diğerine bölücü başı-ayrılıkçı terörist-bebek katili-uyuşturucu taciri falan deyip her gün lanetliyoruz. Ama gel gör ki, birbirlerinden habersiz olarak çizdikleri Türkiye vizyonların %90-95 oranında örtüştüğü ortalığa dökülüveriyor.


Garip, çok garip. 
Yoksa değil mi?


Geçen gün zap yaparken Ali Kırca'nın 'Siyaset Meydanı' programına rastladım. Tam da bu konuşuluyordu. Ali Kırca'nın konuğu MHP Başkan Yard. Oktay Vural dedi ki:


''Ben bunu çok merak ediyorum Ali Bey. Siz merak etmiyor musunuz?''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder