Yarattığın dünyadan ibaretsin, ne bir eksik ne bir fazla.

30 Nisan 2009 Perşembe

Sarah Palin'in Türk versiyonu mu acaba?

Ya, çok komik bir şey bu. Hani Ali Türkan diye birisi gündemimize küüüt diye oturmuştu. Bence olay şöyle gelişti:

- İyi günler beyfendi
- Size de efendim, buyrun nasıl yardımcı olabilirim?
- Şimdi efendim şöyle bir durum var: benim Tukakakistan'da Falanca Filanca Bank'da 5.5 milyar liram var. Diyorum ki hazır siz varlık barışı ilan etmişken, bu parayı memlekete göndereyim. Kiminle konuşayım bunun nası bi fikir olduğunu?
- Aman efendim (oturduğu koltuktan fırlayarak) bi saniye, ben sizi en yetkili ve etkilimize aktarayım. Aktarırken telefon kapanırsa yine ararsınız, di mi?
- Eh, başladığım işi bitirmemle tanınırım zati, iş bitiriciyimdir sizin anlayacağınız.

Bu arada telefon başarıyla aktarılır. En etkili ve yetkili kişi:

- Aluğ, kimle görüşüyorum aceba?
- Asıl ben kimlen müşerref oldum ki?
- Bendeniz en etkili ve de en yetkili kişi oluyorum. Ya siz?
- Oo. Beyfendi, çok mütehassıs oldum, bendeniz de Ivır Kıvır. Fazladan vaktinizi almıycam, malum Cuma, arkadaşa da izah ettiğim gibi, benim 5.5 milyar liram var. Bunu nası yapalım da getireyim dumanı gözümde tüten ay pardon kokusu burnumda biten, aman neyse ne ya sen anladın onu, hıı?
- Ha, siz varlık barışından söz ediyorsunuz. Tabi tabi, olur. Ayarlarız biz. Meblağı bi daha tam alabilir miyim? (Rakam duyulunca tekrar, misketle kolbastı karışımı bir dans koreografisi sergilenir).

Telefon konuşması karşılıklı saygıların iletilmesiyle iş bağlanarak bitirilir. En etkili ve yetkili kişi:

- Aman arkadaşlar, valla Allah acıdı halimize. Derhal tarafından bunu basına malzeme yapalım. Ama sakın ha ööle millet kurtuldunuz hadi gibilerinden yansıtmayın, aman diyem. Dur şuracıkta bi hesap yapayım bakalım bu para ne kadar götürecek bizi?
- 1 yıla yakın götürse iyidir, di mi sayın en yetkili ve etkili kişim?
- Ne 1 yıl yav! Hay senin gibi .....!?! Kaç gün götürecek diye bakıyorum!

Basına haber sızdırılınca, bütün gündem değişir. Basın 'Allah dualarımızı kabul etti'den girer, 'Biz zaten bu yüzden IMF'ye gerek kalmayacak demiştik'den çıkar. Sonraki günlerde de 'Ivır Kıvır kimdir', 'Para gecikti, ceza alınmalı mı, alınmamalı mı, alınırsa ne kadar cezası olur' tartışmaları sürer gider. En etkili ve yetkili kişi ve havarileri melul melul yoldan paranın gelmesini beklerler, ama daha çok beklerler. Çünkü 5.5 milyar lira, Tukakakistan'dan yola çıktığında, aynı anda İsviçre Alpleri'nde bir tipi fırtınası çıkmıştır. Para saatte 90 km hızla yol almaktadır. Tipi fırtınası ise saatte 190 km hızla paraya doğru ilerlemektedir. İkisi saat kacta, nerede ve hangi boyutta karşılaşırlar? Bunun cevabını bilene benden acı bir Türk kahvesi. Aslında Türk kahvesi dememek lazım, kahve dendi mi zaten bizim kahvemizin anlaşılması gerekir. Ama memlekette o kadar çeşitli kahve var ki! Neyse, konuyu dağıtmayayım.

Hatırlar mısınız, ABD'de Cumhuriyetçilerin başkan yardımcısı adayı Sarah Palin Kanada'lı komedi grubu 'Maskeli İntikamcılar' tarafından canlı yayında telefonda işletilmişti ;-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder